הכירו את פרויקט AquaTank – מבוא. (משוחזר 22.06.2015)

כבר כמה זמן אני משחרר פה ושם, בבלוג, בפייסבוק, בmakers.co.il, כל מיני פיצ'רים שקשורים לפרויקט, אבל אף פעם לא הצגתי אותו באופן רשמי, אז: הכירו את סדרת הפרויקטים AquaTank.
הכל התחיל מאקווריום, אחד פשוט, עם פילטר, אור, אויר וגוף חימום, לפני 13 שנה.
לאט לאט האקווריום עבר שדרוגים והגיע הרצון הטבעי לאוטומציה של האור והאויר.
בזמנו 2 טיימרים בתוך קופסת פיקוד פתרו את העניין ועבדו יפה מאוד.אבל אז הגיע הCO2, למי שלא יודע, אסביר בקצרה, שבאקווריום משלבים מערכת שממיסה גז CO2 במים, המטרה היא ליצור חומצות פחמניות במים ולאפשר לצמחים לעשות פוטוסינטזה בכמה רמות גבוהה יותר, עשירה יותר, לתחזק צמחים בריאים ואקסקלוסיביים ובו זמנית להעשיר את המים בחמצן שנוצר בתהליך, הגז נמצא בתוך בלון מיוחד, עובר לווסת לחץ וממנו לשסתום חשמלי 24V. הכירו את AquaTank v1:


פיצ'רים: 2 טיימרים לכיבוי והדלקה של האור, האויר וCO2, מפסקים להדלקה וכיבוי (יותר לכיבוי) ולדים לחיווי, ה24V מסופק מספק כוח של מחשב ישן, ע"י ניצול מסילות ה 12V ו 12V- ,אשר יוצרים פוטנציאל של 24V, כל זה בקופסא של אל-פסק ישן ששופצרה למידה הנכונה. מהר מאוד AquaTank v1 שבק חיים, הספק בפנים יותר נכון, הפסיק להביא מתח תקין לשסתום, ובמהרה גם הלך אחד הטיימרים לעולמו, כל זה קרא לשדרוג!
הכירו את AquaTank v2:


harder, better, faster, stronger
ספק חדש, טיימר חדש, קופסא חדשה (גם אל-פסק בעברו 🙂 ) שימוש בממסרים להדלקה וכיבוי!
עבד שנים רבות… באמת!, אבל הוא מזדקן, גם פה הטיימר נשרף והוחלף אחרי זה, הכפתורים לא עובדים כמו שצריך, חלק מהלדים נשרפו. ואז הגיע הארדואינו.
כן, לפני כבר חצי שנה אולי יותר, התחלתי להזמין חלקים לפרויקט חדש, AquaTank v4:



איפה v3? ובכן v3 קפא, ולא סיים את דרכו לעולם, הוא היה מבוסס על Arduino Mega, עם מסך LCD גראפי 128×64 פיקסלים, הפרויקט נגנז לתקופה.
והתעורר מחדש עם Arduino DUE, מסך LCD TFT צבעוני 2.8", עם ממשק צבעוני.
כולל בתוכו: RTC, מד pH שנעשה לו האק כדי לתקשר עם הארדואינו, חיישני טמפרטורה דיגיטלים, ממסרים, eeprom חיצוני ועוד.. הסטטוס והtodo שלו כרגע:

  • מחכה לתיקוני קוד מינוריים
  • קצת תיקוני חומרה
  • בניית קופסא חדשה ומתאימה שתכיל את כל מה שנראה למעלה.

בזמן הקרוב אני אתן פוש חזק כדי לסיים את העבודה על החומרה והתוכנה, ואז יגיע החלק ההנדסי, שכולל דרמלים, מסורים, חומרים, ידיים ומשקפי מגן 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *