תחנת מזג האויר עוברת שדרוג – Work in progress. (משוחזר 16.06.2015)

מה עכשיו? ובכן צ'יינג' לוג קצר:

  1. הבקר הוחלף ל esp8266-201 עם מוד למייצב 3.3V onboard (שאכתוב עליו עוד מעט).
  2. הוחלף החיישן DHT11 התקול לאחד חדש, טרם שודרג לDHT22.
  3. טעינה סולארית!!
  4. ההתקן עבר לגור לביתו החדש.

אז נתחיל משדרוג הבקר, עברתי ל esp8266-201 כי הוא יותר נוח, יותר לבן, יותר מגניב ויותר יורה לייזרים מהעיניים, וברצינות הוא נוח, ועשיתי לו מוד קטן והחלמתי על הלוח מייצב MIC5219 3.3v, מייצב פצפון באריזת sot-223-5 ויש לו ultra low quiescent current, כלומר הוא עצמו צורך מעט מאוד זרם, מה שתורם לשינה מאוד חסכונית באנרגיה של כל ההתקן, כמה חסכונית? 74 מיקרו-אמפר בלבד כאשר מקור המתח הוא סוללת ליטיום יון 3.7V. (בבדיקה הקודמת קיבלתי 18.8 מיקרו-אמפר וזה נראה לי נמוך מידי ולא תקין, 74 כבר יותר דומה למציאות).

על הDHT11 אין יותר מידי מה לפרט, הוא היה דפוק, כל קריאה קפצה, אז החלפתי, בעתיד הוא ישודרג לDHT22, כי הוא יותר מדוייק, וטווח הלחות שהוא מסוגל למדוד הוא מלא, יחסית ל20%-80% של הDHT11.

טעינה סולארית

זה החלק המעניין, הוספתי לו פאנל סולארי, שנתוניו הם 5V ו0.2W, בטח תגידו, מה זה? זה כלום! זה לא מספיק! ובכן, זה גם מה שאני חושב, אבל עשיתי כל מיני חישובים:
במצב ער כל המעגל צורך בממוצע 80mA עם קפיצות.
הוא ער כל פעם 8 שניות ומתעורר כל רבע שעה אז זה 0.00888889 של שעה.
במצב ישן בשעשועון "הצריכה הרנדומלית בכל פעם שאני מקרב מלחם לדבר הזה" כרגע הבקר צורך 0.141mA וזה קורה בזמן של 0.99111111 של שעה.
אז בממוצע מקבלים צריכה של 0.85mA.
במתח 3.3v נקבל הספק של 0.002805W.
הפאנל הסולארי בעל הספק מקסימלי של 0.2W, אז זה פי 71.3 יותר מהספק ההתקן.
כאשר מומלץ פי 5 מהספק המערכת.

אספקט נוסף שצריך לבדוק הוא הדיודה שמונעת זרימה לתוך הפאנל הסולארי בלילה, מכיוון שהפאנל מחובר למודול טעינה ולא לסוללה ישירות, צריך לבדוק האם הדיודה בכלל נחוצה, כי מטען סוללה אמור למנוע בריחה של זרם לinput אבל זה משהו שצריך לבדוק, במיוחד שהדיודה מפילה את המתח ל 4.6V כאשר 4.5V הוא הגבול התחתון של הרכיב טעינה, יש פה בזבוז פוטנציאל.. הנושא יבדק.

אגב למי שעוקב, הסוללה הספיקה לשבוע, היא מתה היום, בגלל זה כל השדרוג, אז? 150mAh אולי.. גם את זה נבדוק בפעם אחרת.

הבהרה קטנה:
כל החישובים והמסקנות לגבי המתח, ההספק, זמן הסוללה וכו.. של המערכת הם תיאורתיים בלבד ונראים יפה על הדף, בשביל זה אני פה, כדי לבדוק ולהגיד מה קורה בפועל.

בית חדש אבל זמני.

בעת ביקורי בחנות האהובה עלי, קניתי קופסת אחסנה למזון וצבע לבן, הגיע הזמן להכין להתקן מכניקה נורמלית שתחזיק אותו, בו זמנית תגן עליו מפני פגעי מזג האויר ובו זמנית לא תפריע למדידות נכונות.
בשביל אלה הקופסא נצבעה בלבן, שמחזיר את רוב הספקטרום ומתחמם כמה שפחות משמש ישירה, נקדחו חורים לאיוורור, הפאנל הסולארי וחיישן האור מוקמו בחלק העליון בתוך שקע שכאילו היה מיועד לפאנלים סולאריים כאלו וכל זה כוסה ע"י חתיכת פוליקרבונט שקוף.

יחד עם זאת זה לא מושלם:
– הוא לא באמת מגן על האלקטרוניקה מפני גשם חזק (אולי רק טיפטוף) אז נקרא לזה בית קיץ 😀
– אני לא בטוח מה יהיו ההשלכות של הפוליקרבונט לגבי אילו קרניים הוא חוסם שיפריעו לפאנל הסולארי לנצל 100% ממה שהוא אמור לקבל.
– האוורור – לא בטוח לגביו…

והרי התוצאות:

מקווה שנהנתם וקיבלתם רעיונות 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *